شناسهٔ خبر: 18320 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

پورسیدآقایی در مراسم استقبال از ورود نخستین قطار باری چین به تهران:

قطار پکن در کمتر از ۱۴ روز به تهران رسید/ صرفه جویی ۳۰ روزه در مقایسه با مسیر دریایی

پورسید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم استقبال از ورود نخستین قطار باری چین به تهران گفت: مدت سیر این قطار نسبت به مسیر دریایی که از بندر شانگ‌های شروع و به بندرعباس ختم می‌شود ۳۰ روز صرفه جویی زمان داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محسن پورسید آقایی امروز دوشنبه ۲۶ بهمن در مراسم استقبال از ورود نخستین قطار باری چین به تهران با اعلام خوش آمدگویی به سفرای کشورهای چین، قزاقستان و ترکمنستان گفت: احیای جاده ابریشم با ورود این قطار از شانگ‌های به تهران در کمتر از ۱۴ روز در نوع خود بی سابقه است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این قطار به طور متوسط ۷۰۰ کیلومتر در روز مسافت طی کرده که حتی از کامیون‌های ترانزیتی در این مسیر نیز سریع‌تر بوده است.

وی افزود: این قطار نسبت به مسیر دریایی که از بندر شانگ‌های شروع و به بندرعباس ختم می‌شود ۳۰ روز صرفه جویی زمان داشته و آنچه که جاده ابریشم در طول تاریخ حفظ کرده همین زمان سیر کوتاه از چین تا تهران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه این مسیر به تهران ختم نخواهد شد و در ادامه به اروپا خواهد رسید گفت: قطعا با راه‌اندازی خط ریلی از چین به اروپا بارهای ترانزیتی بیشتری از مسیر ایران به اروپا خواهد رفت و همین مسئله موجب درآمد ترانزیتی بیشتر کشور می‌شود./

نظر شما